Bandeau led YEELIGHT Connection timed out

Bonjour,

Je n’arrive pas à connecter mon bandeau de led à mon routeur.
Pour information, mes ampoules YEELIGHT RVB se sont très bien connectées au routeur.

Tests réalisés avec l’application MiHome et Yeelight:

• Avec l’application Yeelight : Connection timed out
  • Avec l’application MiHome : Device connected OK, Message sent to device OK, Connecting device to network BRING DEVICE CLOSER TO ROUTER
    Mon bandeau de led est à 30cm du routeur wifi

Que dois-je faire pour résoudre ce problème ?
Cordialement

English please :rofl:

Google traduction :
Hello,

I can not connect my led strip to my router.
For your information, my YEELIGHT RGB or WHITE light bulbs are very well connected to the router.

Tests made with the MiHome and Yeelight app:

• With the application Yeelight: Connection timed out
  • With the MiHome application: Device connected OK, Message sent to device OK, Connecting device to network BRING DEVICE CLOSER TO ROUTER
    My led strip is 30cm from the wifi router

What should I do to solve this problem?
cordially

Yeelight and Mihome share the same server, so if you select the same server, you would see devices in both applications.

Hello,

The led strip is visible in two applications but they do not connect to my wifi router.

cordially

Oh, I see. Please use another phone to setup a hotspots with 4G network and try connect the bulb to it, I want to make sure if the bulb is ok.

Hello,
I tried with 3 different phones, I tried to clear the cache of the application but the result is always the same: Connecting to network timed out.
The LED is flashing amber at startup after reset and then blinks blue but does not connect to my wifi router located right next.
For information, I have 5 Philips Xiaomi white bulb, 2 bulbs xiaomi RGB and 1 Mi Wifi Repeater 2 that work without problem with my router wifi).
cordially

What voltage do you use? Does it match the bulb?

Bonjour,
Le bandeau de led s’allume normalement en appuyant une fois sur le bouton.
UN appui long fait bien changer la couleur.
Mais je n’arrive pas à relier le bandeau à l’application MiHome en Wifi.
Salutations.

Could you have a try with an Android phone?

Bonjour,
Oui j’ai fait l’essai avec 3 appareils Android différents.
J’ai également essayé l’application MiHome et Yeelight mais le problème reste le même:
Bandeau led détecté par les applications mais ne se connecte pas à mon routeur wifi.
Je vous répète également que mes 5 ampoules blanches Xiaomi/Philips et mes 2 ampoules RGBW Yeelight sont reliées à mon routeur wifi sans problème.
Cordialement

For the connection issue, you can check by the following steps to see where the problem is:

1)Reset the lamp by power on and off fives times in a row, and then see if there’s AP named like “yeelink-light-***” in your phone’s wifi list? If yes, go to see Step 2; If no, it means there’s something wrong with the wifi module of your lamp;

2)In Yeelight/MiHome application, add the lamp you want to connect. Make sure there’s no special character of your router’s password. If the connection successes, congratulations, if not, go to Step 3;

3)See if the lamp in your router’s DHCP list, if yes, it means there’s something wrong with connection between your router and Mi cloud. Please have a check with your ISP if it blocks some domain of xiaomi. If there’s not the lamp in your router’s DHCP list, it means, the lamp has problems to connect to your router. So please have a check if your router block the lamp or your router has connected as more devices as it can connect.

So please have a check that which step do you stuck?

Le problème est sur un bandeau de led et non une lampe (Mes lampes fonctionnent parfaitement.
Mon bandeau de led ne se connecte pas à mon routeur wifi.
J’ai déjà réinitialisé le bandeau en maintenant le bouton lors du démarrage (le voyant passe à l’orange clignotant) donc la réinitialisation se passe bien.
Mon bande est visible depuis mon smartphone en wifi (yeelight-light-strip1_miap094d)
Je démarre MiHome qui détecte automatiquement un nouvel appareil Yeelight Lightstrip.
Je clique sur mon wifi et ajoute mon mot de passe (mot de passe visible pour ne pas faire d’erreur) puis je clique sur suivant.
La première étape (Connexion réussie) se passe bien
La seconde étape (Message sent to device) se passe bien
La troisième étape m’affiche, après quelques secondes, le message d’erreur :Connecting to network timed out
Cordialement

Ok, could you help check if the strip shows in your router’s DHCP list?

Je ne vois pas le bandeau dans mon routeau étant donné qu’il ne s’y connecte pas.
Le problème ne vient pas de mon routeur wifi puisque mes ampoules Yeelight fonctionnent sans problème.